دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۵:۱۲
۰ نفر

گروه ورزشی: ساعت 17:45 روز دوشنبه 14 مردادماه، هیجان فوتبال ایرانی با آغاز هشتمین دوره رقابت‌های لیگ‌برتر بازمی‌گردد.

پرسپولیس، مدافع عنوان قهرمانی دیدار افتتاحیه را برگزار خواهد کرد و در نخستین بازی جام هشتم مقابل قهرمان لیگ ششم قرار می‌گیرد. افتتاحیه لیگ هشتم دیدار قهرمانان برتر لیگ‌های ششم و هفتم فوتبال ایران است. از سویی هر دو تیم مدعیان جدی عنوان قهرمانی به شمار می‌روند در شرایطی که کارشناسان استقلال و سپاهان را دیگر مدعیان قهرمانی در لیگ هشتم می‌دانند.

نخستین نمایش پرسپولیس جدید قطبی در تقابل با لیت‌بارسکی که برای اولین ‌بار روی نیمکت ورزشگاه آزادی می‌نشیند، سرشار از حمایت‌ها و هیجانات متفاوت خواهد بود.

دسته‌های گل

طبق رسوم معمولی در فوتبال ایران تعدادی از بازیکنان پرسپولیس و سایپا پیش از آغاز مسابقه با دسته‌های گل به سمت نیمکت‌نشینان تیم حریف خواهند رفت. عباس آقایی و حسین کعبی، سرشناس‌ترین آنها هستند که با تفکرات قطبی مشکل داشتند و به سایپا ملحق شدند. عیسی ترائوره هم یکی از بازیکنان سابق پرسپولیس به شمار می‌رود که حالا برای سایپا بازی می‌کند.در جمع پرسپولیسی‌ها نیز میثاق‌ معمارزاده تنها بازیکنی است که فصل گذشته برای سایپا بازی می‌کرد.

قطبی: کاش با سپاهان بازی می‌کردیم

افشین قطبی ترجیح می‌داد در هفته نخست مقابل سپاهان بازی کند. او درخصوص دیدار افتتاحیه لیگ گفت: «همه بازی‌ها سخت است. سایپا هم تیم قدرتمندی به شمار می‌رود، اما برای ما هیچ تفاوتی ندارد. طبیعتاً باید با همه تیم‌ها بازی کنیم. من ترجیح می‌دادم در اولین بازی مقابل سپاهان قرار بگیریم اما دیدار با سایپا هم جذاب خواهد بود. فکر می‌کنم فوتبال زیبایی را شاهد خواهیم بود.»

قطبی درخصوص لیت‌بارسکی نیز گفت: «او در دوره بازیگری برای من واقعاً محبوب بود و حالا خوشحالم که در ایران کار می‌کند. حضور چنین مربیانی به فوتبال ایران کمک خواهد کرد. فکر می‌کنم دیدار ما و سایپا با حضور این مربی آلمانی یکی از بازی‌های زیبای لیگ باشد.» لیت‌بارسکی هم در خصوص پرسپولیس گفت:‌ «می‌دانم با یک تیم بزرگ و محبوب بازی می‌کنیم که فصل گذشته به عنوان قهرمانی رسید. ما کار سختی درپیش داریم و در اولین بازی لیگ یکی از سخت‌ترین مسابقات فصل را برگزار خواهیم کرد.»

پرسپولیس جدید

76 روز پیش شنبه خاطره‌‌انگیز سرخ‌ها با شکست سپاهان و قهرمانی لیگ‌برتر به پایان رسید. این آخرین نمایش پرسپولیس و قطبی در نخستین فصل همکاری بود و با گذشت بیش از دو ماه هرچند همچنان افشین قطبی روی نیمکت حضور دارد اما پرسپولیس با تحول 05 درصدی به میدان می‌رود. مدافع عنوان قهرمانی از موفق‌ترین تیم‌ها در فصل نقل‌وانتقالات بود و به دنبال تکرار موفقیت در لیگ، بهترین‌های فصل گذشته را جذب کرد. حضور بازیکنانی همچون پتروویچ، توره، زارع و محمد موجب جدایی تعدادی از بازیکنان سرشناس پرسپولیس شد.

در لیگ هشتم با حضور بازیکنان جدید، پرسپولیس چهره متفاوتی خواهد داشت. با توجه به بازی‌های تدارکاتی، تمرینات اخیر و همینطور صحبت‌های افشین قطبی، ترکیب تیم قهرمان قابل پیش‌بینی است.درون دروازه واعظی سنگربان اول سرخپوشان است اما اگر پس از مصدومیت اخیر به آمادگی مطلوب نرسیده باشد معمارزاده برای اولین بار مقابل تیم سابق خود قرار می‌گیرد.

مسعود زارعی در سه هفته اول محروم است و پژمان نوری هم به جایگاه اصلی خود در پست هافبک دفاعی بازگشته. پرسپولیس در کناره‌های خط دفاع تغییراتی خواهد داشت. علیرضا محمد در سمت راست قرار می‌گیرد و مجتبی شیری که قطبی عملکرد او را در تمرینات مورد تمجید قرار داد دفاع چپ پرسپولیس در این بازی خواهد بود. باقری‌ها و سپهر حیدری مثل فصل گذشته زوج میانی خط دفاع را تشکیل می‌دهند.

در آرایش 1-3-2-4 پژمان نوری در کنار مازیار زارع، دو بازیکن اسبق باشگاه ملوان، هافبک‌های دفاعی پرسپولیس خواهند بود. قطبی در انتخاب هافبک‌های هجومی تیمش دچار تردید است و گزینه‌های زیادی پیش روی خود می‌بیند. کریم باقری در مرکز پشت‌سر مهاجم اصلی قرار می‌گیرد درحالی که بادامکی و پتروویچ دیگر گزینه‌های موجود در این پست هستند. نیکبخت در شرایط ایده‌آل خود قرار ندارد و ممکن است به ‌عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شود.

محمد منصوری هم به دلیل مصدومیت از ترکیب اصلی پرسپولیس خارج شد. در خط حمله تک‌مهاجم سرخپوشان ابراهیم توره خواهد بود که حضورش در ترکیب اصلی قطعی است.

1-4-5 لیت‌بارسکی

مربی آلمانی سایپا با توجه به شناختی که نسبت به آرایش و ترکیب پرسپولیس پیدا کرده می‌خواهد با سیستم 1-5-4 مقابل سرخ‌ها صف‌آرایی کند که البته این سیستم در هنگام حمله به 3-3-4 تبدیل خواهد شد. ابراهیم میرزاپور دروازه‌بان اول نارنجی‌پوشان است. حسینی و برجلو به‌عنوان زوج مرکزی خط دفاعی بازی می‌کنند. حسین کعبی در سمت راست خط دفاعی بازی می‌کند و ایوبی در جناح چپ قرار می‌گیرد.

صادقی، زنیدپور و کیانوش رحمتی هافبک‌های میانی سایپا در این مسابقه خواهند بود و انصاری‌فرد به همراه شریفی‌نسب به عنوان هافبک‌های هجومی پشت سر تک‌مهاجم سایپا قرار می‌گیرند. صابر میرقربانی تنها مهاجم سایپا در نخستین بازی لیگ خواهد بود. عباس آقایی و عیسی ترائوره به همراه ایمان رزاقی‌راد دیگر گزینه‌های مربی آلمانی به شمار می‌روند که ممکن است فرصت حضور در زمین را پیدا کنند.

کد خبر 59682

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز